L’aigua a l’escola

Descripció

Petita recerca d’on ve l’aigua al centre escolar.

L’activitat es durà a terme en dues fases independents:

A la primera part, el monitor explicarà breument en què consisteix l’activitat, mostrant un pla del centre amb els espais on es troben els diferents elements que s’han d’analitzar. També podrà fer una explicació sobre els sistemes d’estalvi més usats en edificis públics i cases, com: aixetes temporitzades, airejador perlitzador, descàrrega de cisterna doble polsador, etc.

En la segona part els alumnes inspeccionaran les zones del centre on es troben els punts d’ús i consum d’aigua, emplenant un qüestionari que proveirà el monitor. Si el número d’alumnes per classe es elevat, es podria dividir la classe en dos grups i realitzar una activitat complementària la meitat del taller (per exemple, visualització de vídeo amb qüestionari, etc.).

Materials

  •          Quadern
  •          Plànol del centre educatiu
  •          Llapis o bolígraf
  •          Qüestionari

Els materials seran aportats pel docent, mentre que els qüestionaris són donats pel monitor.

Objectius

L’objectiu d’aquesta activitat és mostrar als alumnes l’ús de l’aigua a l’escola a través  de una activitat de recerca i diagnòstic.

Amb aquesta activitat es pretén que els alumnes vegin d’on prové l’aigua (xarxa general/aljubs, etc.), per a què s’utilitza (WC, beure, neteja, dutxa, reg, etc.), com s’usa, els tipus de dispositius que hi ha al centre, les mesures d’estalvi, etc. Amb això s’espera que es pregui consciència sobre els usos i les oportunitats d’estalvi d’aigua a l’escola.

Nivell educatiu

Educació primària

Durada

50 minuts.

Aquesta activitat pot ser sol·licitada per qualsevol centre educatiu o qualsevol tipus de col·lectiu interessat.