Descripció
Petita recerca
d’on ve l’aigua al centre escolar.
L’activitat es
durà a terme en dues fases independents:
A la primera
part, el monitor explicarà breument en què consisteix l’activitat, mostrant un
pla del centre amb els espais on es troben els diferents elements que s’han
d’analitzar. També podrà fer una explicació sobre els sistemes d’estalvi més
usats en edificis públics i cases, com: aixetes temporitzades, airejador
perlitzador, descàrrega de cisterna doble polsador, etc.
En la segona part
els alumnes inspeccionaran les zones del centre on es troben els punts d’ús i
consum d’aigua, emplenant un qüestionari que proveirà el monitor. Si el número
d’alumnes per classe es elevat, es podria dividir la classe en dos grups i
realitzar una activitat complementària la meitat del taller (per exemple,
visualització de vídeo amb qüestionari, etc.).
Materials
- Quadern
- Plànol
del centre educatiu
- Llapis
o bolígraf
- Qüestionari
Els materials
seran aportats pel docent, mentre que els qüestionaris són donats pel monitor.
Objectius
L’objectiu
d’aquesta activitat és mostrar als alumnes l’ús de l’aigua a l’escola a
través de una activitat de recerca i diagnòstic.
Amb aquesta
activitat es pretén que els alumnes vegin d’on prové l’aigua (xarxa
general/aljubs, etc.), per a què s’utilitza (WC, beure, neteja, dutxa, reg,
etc.), com s’usa, els tipus de dispositius que hi ha al centre, les mesures
d’estalvi, etc. Amb això s’espera que es pregui consciència sobre els usos i
les oportunitats d’estalvi d’aigua a l’escola.
Nivell educatiu
Educació
primària
Durada
50 minuts.
Aquesta activitat
pot ser sol·licitada per qualsevol centre educatiu o qualsevol tipus de col·lectiu
interessat.