Descripció
Comprensió de les
masses d’aigua subterrània.
Per a la
introducció d’aquesta activitat, el monitor farà una petita xerrada on
s’explicarà la procedència d’aquest recurs, les aigües subterrànies
emmagatzemades en els aqüífers. S’aprofitarà per a introduir els recursos
hídrics de les Pitiüses, les alternatives i la actual gestió.
Després, es
fabricarà el propi aqüífer per grups amb ajuda de les esponges i materials. Amb
ajuda d’aigua i amb els materials aportats, s’estudiarà el comportament dels
aqüífers en diferents situacions.
Materials
Uns dies abans del començament de l’activitat el docent formarà els grups de treball i demanarà als integrants que s’organitzin entre ells per a dur el material necessari.- 2
Ampolles de plàstic
- 1
esponja
- 1
bossa de plàstic
- 1
recipient amb aigua
- 1
Tisora
- Colorant
- 1
llapis o bolígraf
- Roques de diferents mides
- 1
xeringa amb agulla
Objectius
Amb aquesta activitat volem que l’alumnat es familiaritzi amb les aigües subterrànies, un recurs vital per a l’abastiment de les diferents poblacions de les Pitiüses i essencial per a mantenir i conservar en bon estat les torrenteres aiguamolls d’Eivissa i Formentera.Per mitjà de l’elaboració de la maqueta d’un aqüífer, l’alumnat observi i experimenti de forma pràctica com funciona. L’objectiu és que comprenguin la importància d’aquestes formacions i les implicacions que tenen les activitats dels éssers humans sobre la qualitat i quantitat d’aigua que emmagatzemen.
Nivell educatiu
Primària.
Duració
50 minuts.