Descripció
Comprensió i
càlcul de la petjada hídrica.
Al llarg de la
primera part del taller es farà una introducció de què es la petjada hídrica,
acompanyada amb un vídeo explicatiu de la crisi hídrica i com el nostre consum
afecta més enllà dels efectes visibles locals.
Després, amb
dades de consum d’aigua per producció alimentària i tèxtil, calcularem:
- Quants
litres consumim a casa?
- Quants litres portem com a roba?
- Quants litres d’aigua vam menjar ahir?
Aquesta activitat
convida als alumnes a reflexionar sobre el consum d’aigua, la seva importància
com a recurs per a la vida i la seva disponibilitat com a recurs en diferents
zones del món a través del càlcul de la petjada hídrica. El treball d’aquest
taller ajudarà a l’alumne a establir una relació entre el consum i
disponibilitat de l’aigua amb el nivell de desenvolupament del país
Materials
- Quadern
- Llapis
o bolígraf
- Calculadora
Objectius
Buscar,
seleccionar i interpretar la informació de caràcter científic i utilitzar
aquesta informació per a formar-se una opinió pròpia, expressar-se amb precisió
i argumentar sobre els problemes relacionats amb el medi natural i la salut.
Valorar la necessitat d’una gestió sostenible de l’aigua i de actuacions
personals, així com col·lectives, que potencien la reducció en el consum i
reutilització.
Nivell educatiu
Primària.
Durada
90 minuts
Aquesta activitat
pot ser sol·licitada per qualsevol centre educatiu o qualsevol tipus de
col·lectiu interessat.